پيشتازان راه آزادي

۱۲ تیر ۱۳۹۸

مجاهد شهید عباس آمیان


مشخصات مجاهد شهید عباس آمیان
محل تولد: رشت
تحصیلات: مهندس راه و ساختمان - فیلیپین
سن: 35
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 1367

عباس آمیان (جلال) در تیرماه 57 برای ادامه تحصیل به فیلپین رفت. در آن جا همگام با شعله ور شدن آتش قیام خلق علیه رژیم سلطنتی شاه در تظاهرات و حرکتهای اعتراضی شرکت کرد. بعد از قیام 22بهمن با مجاهدین آشنا شد. با انقلاب ایدئولوژیک درونی مجاهدین عباس در رابطه نزدیکتری با سازمان قرار گرفت. در نامه ای خطاب به یکی از رزمندگان ارتش آزادیبخش نوشت:
«... سلام مرا به مسعود و مریم برسان و بگو خیلی دوستشان دارم و به مسعود بگو تو چشم و چراغ مردم ما هستی».
عباس دیگر آرام و قرار نداشت و فعالیتش در خارج، پاسخگوی انگیزشها و عواطف سرشارش نبود. لذا تصمیم گرفت به ارتش آزادیبخش بپیوندد:
«... تقاضا دارم که مرا به منطقه مرزی اعزام نمایید تا بتوانم در جبهه مقدم نبرد و در رویارویی مستقیم با دشمن ضدبشری دینم را ادا کنم و تا آخرین نفس و تا آخرین گلوله و تا آخرین عسس به مبارزه انقلابی مسلحانه برای سرنگونی رژیم پوسیده و رو به زوال خمینی بپردازم. تا مردم ما به رهبری مسعود و مریم رجوی به حاکمیت مردمی و انقلابی و جامعه ای عاری از ظلم و شکنجه، جنگ، جنایت و فحشا برسند. باشد که همچون دیگر مجاهدان برای آزادی خلق محروممان با بوسه زدن به طناب دار و رقص رهایی به عهدم با خدا و خلق و رهبران عقیدتیم وفا کنم...». تقاضانامه - 19تیر 1365
مجاهد شهید عباس آمیان در صفوف مقدم ارتش آزادیبخش قرار گرفت و در نبردهای مختلفی علیه پاسداران ظلم و تباهی شرکت کرد. در نبرد نهایی در عملیات کبیر فروغ جاویدان همانطور که پیمان بسته بود، به عهدش با خدا و خلق وفا کرد و خون پاکش را فدیه آزادی و رهایی ایران زمین ساخت.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر