پيشتازان راه آزادي

۲ مرداد ۱۳۹۸

مجاهد شهید عبدالرضا حسن پور


مشخصات مجاهد شهید عبدالرضا حسن پور
محل تولد: رشت
شغل: -
سن: 24
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 1367

عبدالرضا حسن پور در سال 58 با مجاهدین آشنا شد و در ارتباط با تشکیلات قرار گرفت. جمع آوری کمک مالی، پخش و توزیع نشریه، دایر کردن دکه برای کار تبلیغی و شرکت در سخنرانیها و راهپیماییها از جمله فعالیتهای او در فاز سیاسی بود.
در تظاهرات 30خرداد شرکت فعال داشت. با شروع مبارزه مسلحانه، در تیمهای عملیاتی سازماندهی شد. یکی از عملیات آنها راه اندازی راهپیماییهای کوچک مسلحانه با شعار مرگ بر خمینی بود.
عبدالرضا مسئول یک هسته مقاومت به نام مجاهد شهید عبدالله دهقان بود که 17عملیات نظامی علیه مراکز و مهره های سرکوبگر رژیم انجام دادند. طی این مدت دو بار به چنگ مزدوران رژیم افتاد. بار اول با هوشیاری مزدوران رژیم را خام کرد و آزاد شد و بار دوم 1.5سال در اسارت به سر برد.
بعد از اعزام به منطقه، همواره از اعضای ارزنده واحدهای عملیاتی بود. با تشکیل ارتش آزادیبخش، در گردانهای آتشبار سازماندهی شد.
در عملیات فروغ جاویدان عبدالرضا همچون دیگر رزمندگان پرشور آزادی قهرمانانه جنگید. با توجه به شدت تهاجم هوایی دشمن او همواره هوشیار بود تا با قبضه سام7 خود به شکار هواپیماهای دشمن بپردازد.
عبدالرضای دلیر پس از یک زندگی مبارزاتی پرافتخار، آخرین فراز زندگی انقلابی خود را در حماسی ترین نبرد تاریخ معاصر میهن رقم زد و نامش در زمره جاودانه فروغها به ثبت رسید.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر