پيشتازان راه آزادي

۱۱ تیر ۱۳۹۸

مجاهد شهید حبیب آقابزرگی


مشخصات مجاهد شهید حبیب آقابزرگی
محل تولد: چورکوچان - آستانه اشرفیه
تحصیلات: متوسطه
سن: 24
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 1367

حبیب آقابزرگی در سال 59 با مطالعه نشریه ها و آثار سازمان با مجاهدین آشنا شد و فعالیتش را در زمینه تبلیغی و توزیع نشریه شروع کرد. پس از شروع مبارزه مسلحانه، او که از فرزندان مردم گیلان بود و به منطقه آشنایی داشت، مسئولیت پیک و پشتیبانی تشکیلات جنگل را به عهده گرفت.
حبیب برای مدتی به زندان افتاد. پس از رهایی از زندان با تلاش مستمر به سازمان وصل شد و به منطقه رفت. در منطقه مرزی وارد گروهانهای رزمی شد و در چندین عملیات از جمله عملیات مریوان شرکت جست.
ایمان خلل ناپذیر او به ادامه مبارزه و سرنگونی رژیم خمینی و کینه انقلابیش به دژخیمان، از او رزمنده ای پرشور ساخته بود که در میدان رزم و در صحنه عملیات با جسارت بر دشمن می تاخت.
پس از شهادت برادرش هادی در جریان عملیات آفتاب در نامه ای به مادرش نوشت: «... این را یقین بدانید که قطره ای از خون مجاهد خلق بی جواب نخواهد ماند. و حداقل پیام خون هادی برای من این است که اراده ام را بیشتر صیقل بزنم و هر چه محکمتر سلاحم را در آغوش بفشارم. فقط از این طریق است که می توانم خون او را زنده کنم.
از شما می خواهم در این موقعیت که مردم ما زیر بدترین فشار در زیر استبداد خمینی دارند جان می سپارند و خمینی هیچ حرکتی را باقی نگذاشته، بیشتر ما را درک کنید. سپیده دم نزدیک و خورشید ارتش آزادیبخش در حال درخشیدن است...».
مجاهد دلیر حبیب آقابزرگی، با چنین روحیه تهاجمی و عشق به خلق به میدان رزم در صحنه فروغ جاویدان شتافت و پس از به خاک افکندن شمار زیادی از مزدوران پاسدار، به خون در غلتید و به جاودانه فروغها پیوست.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر