پيشتازان راه آزادي

۱۶ مهر ۱۳۹۷

مجاهد شهید محمدتقی جناب زاده کسمایی


مشخصات مجاهد شهید محمدتقی جناب زاده کسمایی
محل تولد: صومعه سرا
تحصیلات: ديپلم
سن: 33
محل شهادت: کرج
تاریخ شهادت: 1367

معلم سربه دار، مجاهد شهید محمدتقی جناب زاده کسمایی، متولد1327خورشیدی دریک خانواده ی فرودست، در روستای قصابسرای کسما تولدیافت.
دوران ابتدایی را در مدرسه باغچه بان کسما، و دوران متوسطه را در دبیرستان شمس صومعه سرا، به پایان رسانید. او در این مدرسه بودکه برای اولین بار با اندیشه های حنیف بزرگ که هنوز تازه در شرف تدوین بود آشناشد.
مجاهد شهید محمدتقی جناب زاده تحصیلات خودش را تا مقطع لیسانس در رشته ادبیات ادامه داد، وی معلمی را به عنوان یک شغل، که بتواند اندیشه مجاهدین را در روشن اندیشه ترین، پویاترین، و متحرکترین بخش جامعه ترویج کند، انتخاب کرد.
محمدتقی  به همراه یکی از همرزمان خود نقش کلیدی درانقلاب ضداستبدادی و ضدسلطنتی داشت.
مجاهد شهید محمدتقی جناب زاده  بعد از انقلاب 57 به مجاهدین پیوست و درمرحله مبارزه سیاسی افشاگرانه نقش کلیدی در منطقه شهرستان صومعه سرا به عهده داشت. محمد بعد از30خرداد ابتدا در استان و سپس به تهران رفت. در یکی از یورشهای ارتجاع محمدتقی به همراه تنی چند از جمله فرهاد کمایی، ماهررضازاده و... دستگیر شد و در بیدادگاه ارتجاع به10 سال محکوم شد.
مجاهد شهید محمدتقی جناب زاده سرانجام درسال67 سربدار شد و با پافشاری بر آرمانهای مجاهدین فلسفه صدق وفدا راجاودانه کرد.

مریم رجوی: سی‌امین سالگرد قتل‌عام سی هزار گل سرخ آزادی مردم ایران، روز سربلندی قیام‌کنندگان و هر ایرانی آزاده‌‌یی است که براندازی رژیم ولایت فقیه را اراده کرده است.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر