پيشتازان راه آزادي

۲۰ مهر ۱۳۹۷

مجاهد شهید مرتضی مقدم کهنه سرایی


مشخصات مجاهد شهید مرتضی مقدم کهنه سرایی
محل تولد: صومعه سرا
شغل:‌ معلم
سن: 30
محل شهادت: تنکابن
تاریخ شهادت: 1360

مجاهد شهید مرتضی مقدم کهنه سرایی، متولد 1337 از توابع شهرستان صومعه سرا، در خانواده ای کشاورز و از طبقه زحمتکش چشم به جهان گشود.
دوران کودکی و نوجوانی با طعم فقر اجتماعی، که تمامی روستاییان با آن آشنا بودند، سپری نمود.
در دوران دبیرستان با دریچه ای از دنیای دیگر آشنا شد. به کتابخانه مدرسه می رفت و به شناخت علمی، علل وجود فقر مضاعف و استبداد و ناموزونی رشد و توسعه جامعه ایران می پرداخت.
در این مسیر آگاهی بود که با نامهای شهدایی همچون مهدی رضایی و ... آشنا شد و تصمیم گرفت چون رهرویی، صدیق و فداکار در جهت تحقق آرمانهای مهدی دلیر باشد.
با شروع مبارزه میدانی و راهپیمایی در سال 57 به شرکت فعال در آن همت گماشت و در سمت و سو دادن اقشار مختلف از خود توانایی غیر قابل توصیفی نشان داد و در همین راهپیماییها بود که مورد اصابت گلوله مزدوران شهربانی قرار گرفت و از ناحیه کمر و کلیه مجروح گردید.
بعد از انقلاب ضدسلطنتی، وقتی فعالیت جنبش ملی مجاهدین به طور گسترده شروع شد مرتضی جز اولین کسانی بود که بدان پیوست. با تشکیل انجمن مسلمان شهرستان صومعه سرا به همراه چندی تن از مجاهدان دیگر در کارهای تشکیلاتی از خود نیروی غیر قابل تصوری را به نمایش گذاشت.
مجاهد قهرمان مرتضی مقدم کهنه سرایی بعد از 30 خرداد 60 برای شکستن اختناق زودرس و ناخوانده در ایران جان خود را در طبق اخلاص نهاد و هرگز از مرگ نهراسید و سرانجام در زمستان 60 در یک نبرد سخت و جانکاه با مزدوران ارتجاع به کاروان رهروان حنیف کبیر پیوست.

یادش گرامی و راهش پررهرو باد.

مریم رجوی: خونهای مجاهدین و مبارزین آرمانخواه، هرگز از جوشش بازنمی‌ماند و در تمام این سالیان، روح عصیان و اعتراض جامعه ایران در پیکار با رژیم ولایت فقیه بوده است.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر