پيشتازان راه آزادي

۲۳ مرداد ۱۳۹۴

مجاهد شهید مرتضی محمدزاده - کوچصفهان


زندگینامه مجاهد شهید مرتضی محمدزاده - کوچصفهان
قهرمان مجاهد خلق مرتضی محمدزاده متولد 1338 دانشجوی تربیت معلم ، جوانی لاغر اندام و قد بلند و بسیار جدی و مسئولیت پذیربود. سخت کوشی و خستگی ناپذیری مرتضی در فعالیتهای شبانه روزی اوبخوبی محسوس بود.هر چقدر بیشتر با او آشنا میشدی به ایمان راسخ او نسبت به آرمانش و مجاهدین بیشتر پی  می بردی او برای پربار تر شدن موقعیت انجمن و تشکل بچه ها از تمامی امکانات خانواده و فامیل در جهت روشنگری سود می جست وبیشتر نشستها در منزل اقوام او انجام میشد.
مرتضی یک موتور سیکلت داشت که همیشه نشریه و اعلامیه های مجاهدین در آن موجود بود. و با همان موتور که به منزله رخش او محسوب می شد به روستاهای اطراف شهر میرفت و اطلاعیه ها و نشریات مجاهدین را  توزیع  میکرد
 حرفهای مرتضی سرشار از امید و آرزوهای  های پاک و زلال بود ، یک دلی و یکرنگی وعزم و جزم راسخش به پیروزی در این نبرد را میشد در نگاهش خواند. او میگفت که این انقلاب از آن خلق ماست  و مردمی که همیشه نادیده انگاشته شده اند و بویژه قشر زحمتکش  و آنکه آخوندها حق خلقی را با زور و تزویر غصب کرده اند. تمامی زحمات را انقلابیون کشیدند ، مبارزین و مجاهدین با خونشان این انقلاب را آبیاری کردند و حال آخوند ها  روی موج سوار شده اند و به میوه چینی انقلاب مشغولند.
 مرتضی  به میزان جسارت و چالاکی و زبدگی اش و اینکه بتواند نبوغ خود را ارتقاع ببخشد و از توانمندی خود بهره بگیرد و برای مسئولیت پذیری بیشتر و برای تحقق آرمان ها و آرزوهایش از ستاد کوچصفهان که زادگاهش بود به ستاد مرکزی استان رفت تا در آنجا مسئولانه تر از پیش به فعالیت بپردازد.  این قهرمان مجاهد خلق همان کسی بود که به  کمک تیم عملیاتی خود  توانست استاندار رشت و یکی از دژخیمان رژیم یعنی انصاری را در تابستان سال 60 در یک عملیات موفق  به سزای اعمال  خیانت بارش برساند و از مهلکه نیز جان سالم بدر برد.   
در اواخر سال 61  مرتضی را به همراه  تعدادی از بچه های شمال معروف به گروه جنگل در تهران دستگیر میکنند و به زندان اوین و به زیر ضرب و شکنجه ی دست اموزان لاجوردی جلاد می برند. اما مقاومت مرتضی باعث میگردد که بازجویان نتوانند به فعالیت های وی پی ببرند. تا آنکه پس از چندی در زندان گوهردشت  توسط یک تواب در بند شناسایی میشود .مجددا او را به بازجویی و شکنجه گاه میبرند و بعد به اوین منتقل میکنند.
سرانجام رژيم، قهرمان مجاهد خلق مرتضی محمد زاده را در سال 1362 برفراز تپه های اوین تیر باران كرد.
تهمینه گیلانی 2015 – 7 – 18

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر