پيشتازان راه آزادي

۲۳ آبان ۱۳۹۸

مجاهد شهید داریوش یزدانی


مشخصات مجاهد شهید داریوش یزدانی
محل تولد: قائمشهر
سن: 25
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 1367

«…من داریوش یزدانی کارم با پخش نشریه در سال۵۸ آغاز شد. در سال۶۳ به منطقه آمدم تا دوشادوش دیگر همرزمانم برای نابودی خمینی ضدبشر و تا استقرار جامعهٌ بی‌طبقهٌ توحیدی به مبارزه ادامه دهم…». 
داریوش قهرمان که از نخستین رزمندگان یکانهای رزمی ارتش آزادیبخش بود، با جسارت هرچه تمامتر در عملیات فروغ جاویدان جنگید و در اوج شرف و افتخار قهرمانانه به‌شهادت رسید. یکی از همرزمانش می‌نویسد: «…‌رسیدیم به مرکز آتشها در تنگه. از این‌جا به بعد بایستی زیر دید مستقیم دشمن و رگبار خمپاره و آر.پی.جی و گلوله حرکت می‌کردیم. دوبه‌دو از روی جاده رد می‌شدیم. نوبت به ما یعنی خودم و یکی از فرمانده تیمها یعنی داریوش یزدانی و یکی دیگر از رزمنده‌ها رسید. داریوش و نفر همراهش آتش قوی روی دشمن باز کردند و با جسارت و چابکی تمام از جاده به‌سوی یال سمت چپ خیز برداشتند. روحیهٌ جسور و انقلابی داریوش در آن لحظات را هرگز فراموش نمی‌کنم…». 
در همین درگیریها بود که داریوش دلیر پس از به‌هلاکت‌رساندن انبوهی از مزدوران، خون پاکش را فدای رهایی خلق و میهنش کرد. 
«…‌من با الهام گرفتن از ایدئولوژی رهائیبخش مجاهدین که تضمین‌کنندهٌ سعادت بشریت می‌باشد سلاح به دست گرفتم تا همانند تمامی مبارزان طول تاریخ که علیه نظامهای ضدخلقی مبارزه کردند و جان خود را فدیهٌ راه آزادی و رهایی مردم کردند، ادامه‌دهندهٌ راهشان باشیم… مبارزات خلقمان اکنون سازمان‌یافته و متشکل و با رهبری مشخص به پیش می‌رود تا ریشهٌ این استبداد دینی را بخشکاند و به سپیده‌دم پیروزی برسد…». وصیت‌نامه ‌ـ‌ ۲۴اسفند۶۵ 

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر