پيشتازان راه آزادي

۱۱ آبان ۱۳۹۸

مجاهد شهید حمید دانایی نشروکلبی


مشخصات مجاهد شهید حمید دانایی نشروکلبی
محل تولد: رشت
سن: 36
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: عراق
تاریخ شهادت: 1378

«آرزویی که زندگی را ارزشمند می‌کند، سرنگونی رژیم و بردن ”مریم“ به ‌تهران است »
مجاهد شهید حمید دانایی، رزمنده‌یی جسور و فداکار بود. همیشه در کارهای دشوار و سنگین پیشقدم می‌شد. خودش نوشته بود:‌ «بدون فداکاری ما مجاهدین رژیم خمینی همواره باقی خواهد ماند. رنجی که ما می‌بریم و سختیهایی را که به‌جان می‌خریم، بهایی است که برای آزادی میهن و مردممان می‌پردازیم».
مجاهد شهید حمید دانایی در سال ۱۳۴۲ در یکی از روستاهای رشت به‌دنیا آمد. در یک خانواده زحمتکش کشاورز بزرگ شد و به‌دلیل این‌که ناگزیر بود برای گذران زندگی خانواده محرومش کار کند، از آغاز نوجوانی مجبور به ‌ترک تحصیل شد و به ‌کارگری پرداخت. شهادت مجاهد شهید جعفر مرادی که یکی از نزدیکان خانوادگی آنها بود، تأثیر زیادی در زندگی حمید داشت .
در آذرماه سال ۶۶ حمید به ‌سربازی برده شد. در آذرماه همان سال در جریان یک عملیات ارتش آزادیبخش در منطقه مرزی ایران و عراق، او خود را به ‌رزم‌آوران مجاهد تسلیم کرد و بلافاصله پس از انتقال به ‌پشت جبهه خواستار پیوستن به‌ ارتش آزادیبخش شد و از آن پس در کسوت یک رزمنده پرشور آزادی لباس شرف و افتخار به‌تن کرد.
حمید در عملیات چلچراغ شرکت ‌کرد و پس از آن در عملیات کبیر فروغ جاویدان رو‌درروی مزدوران خمینی به ‌نبرد پرداخت. اما آن‌چه به‌عنوان یک سرفصل مهم، زندگی حمید را رقم زد، انقلاب مریم رهایی بود. سرفصلی که همیشه حیات انقلابی خود را مرهون آن می‌دانست. در پرتو این انقلاب، ‌او به ‌کسب ارزشهای والاتری دست یافت و دستاوردهای ‌آن ‌را ‌در عمل و رفتار روزانه خود بکار گرفت، به‌طوری‌که همرزمانش شاهد تغییرات مداوم او بودند.
مجاهد شهید حمید دانایی طی ۱۱سال زندگی سراسر شرف و افتخار در میان مجاهدین، وظایف انقلابی خود را در بخشهای مختلف با جدیت پیگیری می‌کرد.
حمید در نامه‌یی نوشته بود: «زندگی انسانی فقط همین‌طور که مجاهدین دارند، خوب و شیرین است، تنها آرزویی که دارم، سرنگونی رژیم و دیدن روزی است که مردم ایران از خواهر مریم استقبال کنند. این آرزویی است که به ‌زندگی و نفس‌کشیدنم معنی و ارزش دیگری می‌دهد.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر