پيشتازان راه آزادي

۸ مهر ۱۳۹۸

مجاهد شهید غلامحسن محمودزاده


مشخصات مجاهد شهید غلامحسن محمودزاده
محل تولد: بابل
شغل: معلم
سن: 30
تحصیلات: فوق دیپلم
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 1367
زندانی سیاسی: 2سال

غلامحسن محمودزاده، در تظاهرات و اعتراضات علیه دیکتاتوری شاه نقش فعالی داشت. بعد از قیام57 ارتباط خود را با سازمان برقرار کرد. در سال59 وارد جنبش معلمان بابل گردید. پس از شروع مقاومت مسلحانهٌ انقلابی در مرداد سال60 دستگیر شد و مدت دو سال در زندان بود. پس از رهایی از زندان، برای وصل ارتباط با سازمان به تلاش گسترده‌یی دست زد. 
در سال63 موفق شد خود را به منطقه و پایگاههای مجاهدین برساند. با گذراندن آموزشهای نظامی وارد واحدهای رزمی شد و در چندین رشته مأموریت نظامی شرکت کرد. با تشکیل ارتش آزادیبخش ملی ایران، وی از اولین رزمندگانی بود که وارد یکانهای رزمی شد. در چندین رشته عملیات از‌جمله آفتاب و چلچراغ شرکت کرد. مجاهد دلیر غلامحسن محمودزاده بالابلندترین فراز زندگیش را در حماسهٌ‌فروغ‌جاویدان رقم زد و با رزم قهرمانانه و شهادت سرفرازانه‌اش به جاودانه‌ها پیوست.
«…‌من به‌مثابه قطره‌یی از دریای خلق آگاهانه در این مسیر که قطعاً به سرنگونی نظام ضدبشری خمینی راه می‌برد، قدم می‌نهم. مسیری که اکنون از به‌هم‌پیوستن قطراتی از بیکران دریای خلق می‌رود تا به رودخانه‌یی خروشان تبدیل گردد…بهایی که این ثمره می‌طلبد جان من و دوستان و برادرانم می‌باشد. این داستان برای سازمان ما تازگی ندارد. راهی که خود مسعود در این مسیر پیشگام بوده. راهی که جلو هر نوع فرصت‌طلبی را در مسیر انقلاب خواهد گرفت. و من افتخار می‌کنم که توانسته‌ام در این مسیر گام بردارم …».وصیتنامه ـ 12‌بهمن65

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر