پيشتازان راه آزادي

۱ خرداد ۱۳۹۸

مجاهد شهید محمدرضا یوسف‌زاده


مشخصات مجاهد شهید محمدرضا یوسف‌زاده
محل تولد: گنبد کاووس
شغل: شيميدان
سن: 33
تحصیلات: لیسانس شیمی - آمریکا
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 

محمدرضا یوسف‌زاده از سال58 برای ادامهٌ تحصیل به آمریکا رفت. یک سال بعد وقتی جنایتهای روزافزون خمینی را دید تصمیم گرفت تا به یاری مجاهدین در این مقاومت عادلانه برخیزد. از همین‌رو با انجمن هواداران مجاهدین در شهر فیلادلفیای آمریکا ارتباط بر‌قرار کرد. 
محمدرضا از آن پس پیوسته در تظاهرات، میتینگها و برنامه‌های عمومی انجمن شرکت داشت. در امور پشتیبانی و تدارکاتی به انجمن کمک می‌کرد. با اوجگیری عملیات ارتش آزادیبخش شوری دیگر در محمدرضا ایجاد شد و تصمیم گرفت تا در صفوف مقدم نبرد شرکت کند.لذا بر مشکلات زندگی فائق آمد. عزم جزم کرد و در تقاضانامه‌اش نوشت:«…‌با درک شرایط ویژه و موقعیت خطیر انقلاب و نیاز شدید انقلاب و مقاومت مشروع و مسلحانهٌ خلق قهرمان ایران برای نابودی رژیم جنگ و اختناق و مادون فئودالی خمینی دژخیم تقاضای رفتن به خط اول جبهه را می‌نمایم.لازم به تذکر است که تقاضای من مصرانه و در کمال آگاهی و اختیار بوده و امیدوارم هر‌چه زودتر جواب مثبت به تقاضایم داده شود و در اسرع وقت به قرارگاههای سازمان برای فراگرفتن فنون نظامی و برخورد رویاروی با دشمن خدا و خلق فرستاده شوم».تقاضانامه ‌ـ‌27تیر67
پس از اعزام به منطقه در تیپهای رزمی سازماندهی شد. سراپا شور و انگیزهٌ انقلابی، در عملیات فروغ جاویدان شرکت کرد و قهرمانانه جنگید و سرانجام خون پاکش را فدیهٌ آزادی مردم ایران کرد و خود به کهکشان جاودانه‌فروغها پرکشید.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر