پيشتازان راه آزادي

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

مجاهد شهید احمد حاجی حاجت


مشخصات مجاهد شهید احمد حاجی حاجت
محل تولد: رشت
تحصیلات: متوسطه
سن: 22
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 1367

احمد حاجی حاجت از سال 62 به صف هواداران مجاهدین پیوست و اقدام به تشکیل هسته مقاومت نمود. در سال 63 برای وصل به سازمان راهی منطقه شد.
در سال 65 وارد گروهانهای رزمی شد. در عملیات سورین جز تیم نفوذ و تهاجم بود و بر اثر شلیک گلوله تانک دشمن مجروح شد. و بر اثر شلیک گلوله تانک دشمن مجروح شد. در عملیات پیرانشهر به رغم جراحت قبلی، شرکت داشت و در موضع آتشباری، دمار از روزگار دشمن در آورد. در عملیات آفتاب به عنوان فرمانده با تجربه و جسور یک گروه رزمی در تصرف ارتفاع 307 نقشه تعیین کننده داشت.
بعد از عملیات چلچراغ، احمد قهرمان که در همه صحنه ها جسارت و پاکباختگی عنصر مجاهد خلق را به اثبات رسانده بود، به عنوان فرمانده یک دسته رزمی در حماسه بزرگ فروغ جاویدان شرکت کرد. ماموریت فرمانده احمد، تهاجم به مرکز بسیج و سپاه در شهر اسلام آباد بود. او پس از تصرف شهر اسلام آباد بلافاصله به محل ماموریت خود رفت و حین تصرف مورد اصابت گلوله دشمن ضدبشری قرار گرفت و چهره در خون کشید.
«... همرزمانم، قبضه سلاح را بفشرید و به ریسمان خدایی در رهبری مسعود و مریم چنگ بزنید. یک دم از یاد شهیدان غافل نباشید و آتش کینه و نفرت یک خلق را بر سر و روی جلادان خون آشام ببارانید. امروز شما نقطه امید یک خلق هستید و آنها به تک تک اعمالتان نظر دوخته اند. برای رسیدن به جایگاهی که شما در آن قرار دارید خونهای بسیاری ریخته شده است، بر سنت خونین مجاهدین پای بفشرید و مجاهدگونه صفوف دشمنان خدا و خلق را در هم بشکنید...». وصیت نامه - 22اردیبهشت 64

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر