پيشتازان راه آزادي

۱۲ آبان ۱۳۹۷

مجاهد شهید علیرضا آهنگر محله


مشخصات مجاهد شهید علیرضا آهنگر محله
محل تولد: بندر گز
تحصیلات: دانشجوي مهندسي
سن: 30
محل شهادت: بندر گز
تاریخ شهادت: 1360

عليرضا آهنگر، جواني بود از نسل ميليشيا، دانشجويي كه از سينه بيدار دانشگاه برخاسته بود تا آذري بشه بر قلب سياه مرتجعين. او اهل بندرگز و از خانواده اي محروم بود. بعد از انقلاب ضدسلطنتي با سازمان مجاهدين خلق ايران آشنا شد و در فعاليتهاي انتخاباتي اون دوران و حمايت از كانديداي مجاهدين در بندرگز شركت فعال داشت. اما هنگاميكه دزدِ انقلاب، آزاديها رو به طور كامل كشت و اعتمادها رو پرپر كرد، عليرضا هم مثل هزاران هزار جوانِ مجاهد همت كرد و به مبارزه برخاست. او عازم سفري شد كه در اون بايد تنگه ها و گردنه هاي سخت رو ميپيمود و در اين مسير جز پرداختن، چيزي رو حقِ خودش نميدونست.  
در روزهاي نزديك به 30 خرداد در خيابان تخت جمشيد سابق دستگير شد. عليرضا رو به زندان بندرگز منتقل كردن. مدركي عليه او نداشتن، تا اينكه منوچهر متكي جنايتكار، بهمراه دو پاسدار ديگه به او اتهام شركت در درگيريهاي كردستان رو ميزنن و با همين اتهام دروغين او رو محكوم ميكنن.

صحنه هاي كوتاهي از بيدادگاه- شكنجه و شلاق
سرانجام روز 28 آبان 60، خبر شهادت عليرضا رو به خانواده اش ميدن. او در زير شديدترين شكنجه ها، بمنظور دادن اطلاعات به رژيم، لب باز نكرده بود. آثار شكنجه هاي وحشيانه بر روي پيكر عليرضا نشون از اين داشت كه در زير شكنجه به شهادت رسيده و شليك گلوله ها بر پيكر پاكش، تنها براي پوشوندن جنايت وحشيانه توسط دژخيمان بود. جنايتي كه ننگ ابدي اون هيچوقت از پيشاني جنايتكاران زدوده نخواهد شد. 

در آن شبي كه برف از گردههاي ابر مي لغزيد
آنان تنها آفرينندگان قصه بودند
كه در نهايت شعله هاي قصه ناگفته خويش سوختند

مریم رجوی: خونهای مجاهدین و مبارزین آرمانخواه، هرگز از جوشش بازنمی‌ماند و در تمام این سالیان، روح عصیان و اعتراض جامعه ایران در پیکار با رژیم ولایت فقیه بوده است.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر