پيشتازان راه آزادي

۲۳ آذر ۱۳۹۸

مجاهد شهید رسول وفقی


مشخصات مجاهد شهید رسول وفقی
محل تولد: هشتپر
شغل: راننده
سن: 27
تحصیلات: دیپلم
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 1367

رسول وفقی بعد از پیروزی انقلاب وارد فعالیت سیاسی شد. او در تمام دوران مبارزه سیاسی علیه رژیم خمینی فعال بود. پس از آغاز مبارزه مسلحانه، رسول با نبرد تمام عیار مسلحانه با دشمن همراه بود و به آن اعتقاد راسخ داشت. 
به صدای مجاهد گوش می‌داد و به رهنمودهایش در حد توان خود عمل می‌کرد. تأسیس ارتش آزادیبخش ملی ایران در سال۶۶، انفجار امید برای رسول بود، تا خود را به دریای پولاد و آهن مقاومت انقلابی مسلحانه برساند. در خرداد سال۶۷ به خارج کشور رفت و از اولین ارتباطش با سازمان، خواستار پیوستن به ارتش آزادیبخش شد. 
«… این‌جانب رسول وفقی تقاضای پیوستن به ارتش آزادیبخش ملی ایران و… جنگیدن با افراد مزدور خمینی را دارم… در راه آزادی میهن و خلق درزنجیر ایران و در زیر ستم خمینی دژخیم تا آخرین قطرهٌ خون و تا سرحد شهادت ایستادگی خواهم نمود…». تقاضانامه ‌ـ‌ ۱۵تیر۶۷ 
رسول این انقلابی آزاده، زمان کوتاهی قبل از عملیات فروغ جاویدان خود را به ارتش آزادیبخش رساند. همواره علایق پرشوری نسبت به برادر مسعود و تواضع خاصی نسبت به همرزمان مجاهدش داشت. در صحنهٌ نبرد با جسارت انقلابی و کینه‌یی مقدس بر مزدوران یورش می‌برد. رسول قهرمان سرانجام در یکی از درگیریها مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به خاک افتاد و خون پاکش گواه و حجتی دیگر برای تمامی مبارزان و آزادیخواهان ایرانی شد.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر