پيشتازان راه آزادي

۲۱ خرداد ۱۳۹۸

مجاهد شهید سیداحمد بصارتی متقی


مشخصات مجاهد شهید سیداحمد بصارتی متقی
محل تولد: گرگان
شغل: نجار
سن: 26
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 1367

سیداحمد بصارتی در سال 58 با مجاهدین آشنا شد. بلافاصله در بخش محلات شهر گرگان فعالیتهای سیاسی - تبلیغی خود را در ارتباط با سازمان شروع کرد.
احمد دو روز قبل از تظاهرات 30 خرداد دستگیر شد. بعد از 5ماه از زندان آزاد شد و به سرعت فعالیتش را در ارتباط با واحدهای عملیاتی آغاز کرد. در خرداد 62 دوباره دستگیر شد و تا سال 63 در زندان به سر برد. پس از رهایی مجدد از زندان به دنبال وصل به سازمان بود و در سال 66 خود را به منطقه مرزی رساند. در منطقه وارد یکانهای رزمی شد و آموزشهای نظامی را فرا گرفت.
احمد در عملیات آفتاب شرکت کرد و با جسارت جنگید. با شوری مضاعف در فروغ جاویدان شرکت کرد و با نبرد قهرمانانه خود حماسه دیگری را رقم زد.
«... روز سه شنبه از یک جاده خاکی خودمان را به زیر یال سمت چپ تنگه چهارزبر رساندیم. در آنجا ماشینمان هدف شلیک رگبار دوشکا قرار گرفت. 
من و سیداحمد خودمان را از ماشین به پایین پرت کردیم، احمد به من گفت دوباره پایم شکست. خیلی درد می کشید ولی به رغم درد زیادی که داشت، همراه یکی از بچه ها مدتها با مزدوران دشمن جنگید. آنها درگیری سختی داشتند، بعد از شهادت همرزمش، او تا آخرین گلوله جنگید و سرانجام با انفجار نارنجکش تعدادی از مزدوران را به هلاکت رساند و خودش قهرمانانه به شهادت رسید.» گزارش یک همرزم

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر