پيشتازان راه آزادي

۱۹ اسفند ۱۳۹۸

مجاهد شهید احمد نیک‌فر


مشخصات مجاهد شهید احمد نیک‌فر

محل تولد: رودسر
سن: ۲۸
تحصیلات: دانشجو
محل شهادت: رشت
تاریخ شهادت: مرداد ۱۳۶۷

مجاهد شهید احمد نیکفر در سال۱۳۳۹ دریکی از روستاهای گیلان به‌نام خلیفه محله از توابع شهرستان رودسر به دنیا آمد. او از دوران کودکی با درد و رنج‌های مردم آشنا شد و در حالی‌که به تحصیل ادامه می‌داد، کمک‌کار خانواده‌اش نیز بود.
احمد فعالیت سیاسی و مذهبی خود را از زمان شاه در سال۵۶ با پشتیبانی برادرش و در رابطه سمپاتیک با مجاهدین شروع کرد. وی در دوران تحصیلی جزء دانش‌آموزان ممتاز دررشته ریاضی بود و از دبیرستان امیر‌کبیر شهرستان لنگرود فارغ‌التحصیل شد. او هم‌چنین از هنر نقاشی و خطاطی برخوردار بود، در زمینه شعر و نویسندگی صاحب ذوق بود.
 احمد در فاز سیاسی نقش تأثیر‌گذار در گسترش افکار و اندیشه‌های مجاهدین در روستای محل زندگی خود داشت. خطاطی و نوشتن مقالات مختلف یکی از مسئولیت‌های او در انجمن هواداران در رودسر بود.
خانهٴ پدری احمد در روستای خلیفه محل تجمع و فعالیت هواداران سازمان در این روستا بود، آماده‌سازی فعالیت‌های سیاسی و تبلیغاتی در این خانه صورت می‌گرفت.
احمد پس از ۳۰خرداد۶۰ و آغاز سرکوب نیروهای انقلابی از سوی رژیم آخوندی، به‌دلیل شناخته‌شدگی مجبور به زندگی مخفی و ترک شهر خود شد. او به تهران رفت و به مدت ۴سال در تهران علاوه بر فعالیت‌هایش در بهشت‌زهرا به‌کار خطاطی بر روی سنگ قبرها مشغول گردید. احمد همزمان با کارش در بهشت‌زهرا تا پیش از دستگیری به مدت ۳سال در رشته کامپیوتر در دانشگاه تهران به تحصیل برداخت.
احمد در سال۶۴ به هنگام تردد در یکی از خیابانهای تهران توسط گشت سپاه دستگیر شده و پس از شناسایی به زندان سپاه رشت منتقل می‌شود.
سر‌انجام مجاهد شهید احمد نیک‌فر درحالی‌که تنها ۲۸سال از عمرش می‌گذشت به همراه برادرش محمدرضا در جریان قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال۶۷ سربدار شد. و به کاروان شهیدان مجاهد پیوست.

متاسفانه از اين شهيد قهرمان ،عکس نداريم بنابراين از هموطنانى كه اين قهرمان خلق را می‌شناسند درخواست داريم عکس این شهید را به آدرس aida.nikjo@gmail.com براى ما ارسال كنند.

مریم رجوی: این نام‌ها فراموش نمی‌شود. این داستان هرچقدر بازگو می‌شود، ناتمام است و هم‌چنان رازیست ناگفته از مقاومت یک خلق. از مقاومت مجاهد خلق در سیاه‌ترین دوران تاریخ ایران زمین.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر