پيشتازان راه آزادي

۲۵ مهر ۱۳۹۸

مجاهد شهید مهران پناهی رودسری


مشخصات مجاهد شهید مهران پناهی رودسری
محل تولد: تنکابن
شغل: مهندس
سن: 29
تحصیلات: -
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 1367

«راهی که من انتخاب کرده ام راهی است که پیشوای آزادی، مسعود به ما آموخت. راهی پرفراز و نشیب و سخت و طولانی اما احیاکننده و تطهیرکننده و راهی فراتر از ستاره ها. راهی که خورشید در برابر آن ذوب می شود بله من این راه را انتخاب کردم تا بتوانم راهزنان شب را در هم بکوبم. تا با آوای فاتحانه و عاشقانه مسلسلهای خویش، بند از بند این خمینی جلاد باز کنم. و آن روز که خلقمان از قید بندگی و بردگی رها می شود همه جا پر از گل و سبزی می شود پر از شقایقهای قرمز، پر از محمدیهای خوشبو، آن روز روز بهار رهایی و روز عید مسعود خلق است»... وصیت نامه - 30فروردین 66
مهران پناهی در قیام سال 57 شرکت داشت. بعد از انقلاب برای تحصیل به آمریکا رفت. از سال 60 در ارتباط با انجمن آمریکا بود. در سال 65 مصرانه خواستار اعزام به منطقه شد و در درخواستش نوشت:
«اصولی که سازمان بنا نهاده به حق راهگشای تاریخ بشریت است... با خدا و خلق و با مسعود و مریم پیمان می بندم که تا آخرین قطره خونم را در راه آزادی این مرز و بوم فدا کنم. باشد که دیگر از ظلم و استثمار خبری نباشد و خورشید آزادی در سرتاسر ایران زمین روشنایی بخشد».
مهران دوره های آموزشی مختلفی را پشت سر گذاشت و در واحدهای رزمی سازماندهی شد.
او تمام تجارب خود از چندین رشته عملیات را در آخرین نبرد زندگی انقلابیش، «فروغ جاویدان»، به کار گرفت تا ضربه های هر چه بیشتری بر دشمن زبون وارد کند. مشتاقانه به میدان شتافت، قهرمانانه جنگید و سرفرازانه در خاک میهن چهره در خون کشید.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر