پيشتازان راه آزادي

۲۰ اسفند ۱۳۹۷

مجاهد شهید سیدصالح موسوی


مشخصات مجاهد شهید سیدصالح (موسی) موسوی
محل تولد: قائمشهر
شغل: دبير
سن: 28
محل شهادت: بابل
تاریخ شهادت:1361

عکس این شهید قهرمان به تازگی به دست ما رسیده است.

مجاهد شهید سیدصالح موسوی مهندس برق و دبیر دبیرستانها  و هنرستانهای شاهی (قائمشهر) بود.
از بدو انقلاب به صفوف  مجاهدین پیوست و از تمامی توان خود در راه اشاعه افکار و عقاید مجاهدین  استفاده میکرد . شخصیت مهربان و صبوری داشت و در ایامی که تدریس میکرد تاثیر بسزایی روی شاگردانش داشت.

یکی از یاران این شهید برایمان از خاطراتش چنین می گوید:
«در شهریور ماه سال 1360 بعد از چند ماه دستگیری به اصطلاع به دادگاه رفتم. 
من پشت درب منتظر نشسته بودم که صالح رو هم آوردند و سمت دیگر سالن نشاندند. با دیدن صالح جا خوردم، لبخند بر لب داشت و برای من سری تکان داد و من هم یا لبخند جواب دادم. چهره مهربان و شادش آخرین خاطره ای است که در ذهنم ابدی شد. پاسدار متوجه ما شد و به صالح گفت رو به دیوار بنشیند و یعد از چند دقیقه منو‌ برای دادگاه صدا زدند وقتی برگشتم صالح نبود و بعدها متوجه شدم احتمالا روز بعدش اعدام شد.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر