پيشتازان راه آزادي

۲۱ شهریور ۱۳۹۶

مجاهد شهید سیدحسین نجاتی کتم‌جانی



سیدحسین نجاتی کتم‌جانی روز ۱۲آبان سال۱۳۳۸ در یک خانواده متوسط در بندرانزلی به‌دنیا آمد، تحصیلاتش را در رشته طبیعی تا دیپلم به پایان برد. پس از پایان تحصیلاتش، به فعالیتهای سیاسی و جنگ و گریزهای خیابانی آخرین ماههای حکومت شاه پرداخت. چند ماه بعد از انقلاب ضدسلطنتی به مجاهدین پیوست و تمام زندگی و هم و غم خود را صرف آرمان والایش در سازمان مجاهدین خلق ایران کرد.
حسین از سال ۵۸ به هواداران مجاهدین پیوست. در تابستان سال۱۳۶۱ در جریان حمله پاسداران او و همرزمانش در قرچک ورامین دستگیر شدند. او را به زندان کمیته فردوسی منتقل کردند و از آنجا به اوین بردند. در بیدادگاه ضدشرعی رژیم خمینی او را به ۱۰سال زندان محکوم کردند. حسین مدتی را در اوین گذراند و بعد از مدتی به زندان گوهردشت منتقل شد، دژخیمان خمینی ۴ماه قبل از شهادتش او را به‌همراه ۱۵۰مجاهد خلق دیگر به زندان اوین انتقال دادند.


مجاهد شهید سیدحسین نجاتی
یکی از بستگانش درباره آخرین دیدار با مجاهد شهید سیدحسین نجاتی در زندان گوهردشت، نوشته است: فکر می کنم در بهار۶۷ آخرین ملاقاتی بود که در زندان گوهردشت، اجازه دادند او را ببینیم. وقتی از اوضاع زندان پرسیدم، چنان که روزها و ماههای بعد را از پیش می دید و می دانست که رژیم قصد قتل عام زندانیان را دارد، به من گفت:‌ «ما همگی آماده پروازیم. خواهش می کنم اگر موردی پیش آمد، مواظب باش که پدر و مادرم گریه نکنند. 
نمی خواهم با گریستن آنها خمینی شاد بشود. وقتی این حرفها را زد، به او گفتم جلو بیا و از پشت شیشه، لبانش را بوسیدم و این آخرین وداعی بود که من با او داشتم.«
روز دهم شهریور همان سال، بدون این که هیچ اثر و نشانه‌ای از محل دفنش بدهند، کیف کوچکی را که حاوی لباسهای او بود، به خانواده اش تحویل داده و تاکید کرده بودند که نباید در مورد اعدام او اعلامیه و اطلاعیه‌ای بدهید و مجلس ترحیم و مراسمی بگیرید.
مجاهد شهید سیدحسین نجاتی کتم‌جانی در اوج افتخار و شرف به جاودانه فروغهای آزادی پیوست.

مریم رجوی: دادخواهی قتل‌عام‌شدگان یک مسأله ملی و یک بخش ضروری از کارزار بزرگ ملت ایران برای سرنگونی رژیم ولایت فقیه است. این کارزار برای گسترش مقاومت و نبرد، برای به‌زیر کشیدن استبداد مذهبی و تحقق آزادی، دموکراسی و برابری است.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید
https://t.me/shahidanAzadai96

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر