پيشتازان راه آزادي

۲۲ مرداد ۱۳۹۶

مجاهد شهید احمد نیک فر


مشخصات مجاهد شهید احمد نیک فر
محل تولد: رودسر
تحصيل: دانشجو
سن: 29
محل شهادت: رشت
زمان شهادت: 1367

به یاد مجاهد سربدار شهید احمد نیک‌فر
مجاهد شهید احمد نیکفر در سال 1339دریکی از روستاهای گیلان به‌نام خلیفه محله از توابع شهرستان رودسر به دنیا آمد. او از دوران کودکی با درد و رنج‌های مردم آشنا شد و در حالی‌که به تحصیل ادامه می‌داد، کمک‌کار خانواده‌اش نیز بود.
احمد فعالیت سیاسی و مذهبی خود را از زمان شاه در سال 56با پشتیبانی برادرش و در رابطه سمپاتیک با مجاهدین شروع کرد. وی در دوران تحصیلی جزء دانش‌آموزان ممتاز دررشته ریاضی بود و از دبیرستان امیر‌کبیر شهرستان لنگرود فارغ‌التحصیل شد. او هم‌چنین از هنر نقاشی و خطاطی برخوردار بود، در زمینه شعر و نویسندگی صاحب ذوق بود.
 احمد در فاز سیاسی نقش تأثیر‌گذار در گسترش افکار و اندیشه‌های مجاهدین در روستای محل زندگی خود داشت. خطاطی و نوشتن مقالات مختلف یکی از مسئولیت‌های او در انجمن هواداران در رودسر بود.
خانه پدری احمد در روستای خلیفه محل تجمع و فعالیت هواداران سازمان در این روستا بود، آماده سازی فعالیت‌های سیاسی و تبلیغاتی در این خانه صورت می‌گرفت.
احمد پس از 30خرداد 60و آغاز سرکوب نیروهای انقلابی از سوی رژیم آخوندی، به‌دلیل شناخته شدگی مجبور به زندگی مخفی و ترک شهر خود شد. او به تهران رفت و به مدت 4سال در تهران علاوه بر فعالیت‌هایش در بهشت زهرا به‌کار خطاطی بر روی سنگ قبرها مشغول گردید. احمد همزمان با کارش در بهشت‌زهرا تا پیش از دستگیری به مدت 3سال در رشته کامپیوتر در دانشگاه تهران به تحصیل برداخت.
احمد در سال 64به هنگام تردد دریکی از خیابانهای تهران توسط گشت سپاه دستگیر شده و پس از شناسایی به زندان سپاه رشت منتقل می‌شود.
سر‌انجام مجاهد شهید احمد نیکفر درحالی‌که تنها 28سال از عمرش می‌گذشت به همراه دو برادرش محمدرضا و علیرضا در جریان قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال 67سربدار شد. و به کاروان شهیدان مجاهد پیوست.

مریم رجوی: درود‌های بی‌پایان به ‌همه زندانیان قتل‌عام‌شده سال ۶۷ که از لحظه‌ای که در اتاق‌های بازجویی گفتند بر سر موضع خود علیه ولایت فقیه و برای آزادی ایستاده‌اند، تا همین امروز، نبرد و پیکارشان رژیم آخوندی را درهم‌ می‌کوبد. 

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید
https://t.me/shahidanAzadai96

۱ نظر:

  1. محمد رضا نيك فر، برادر احمدبود كه با او درزندان لاهيجان وقزلحصارهم بند بودم ،مجاهدي بسيار دليرومومن به آرمانهاي مجاهدين بود كه درقتل عام 67 سربدارشد

    پاسخحذف