پيشتازان راه آزادي

۱۴ فروردین ۱۳۹۶

به یاد قهرمان سر به دار مجاهد شهید محسن واعظ‌ زاده


مشخصات مجاهد شهید سیدمحسن واعظ زاده
محل تولد: بابل
سن: 28
محل شهادت: بابل
زمان شهادت: 1367
به یاد قهرمان سر به دار مجاهد شهید محسن واعظ‌ زاده

مجاهد شهید محسن واعظ‌زاده، فعالیتهای سیاسی خود را ازسال56 آغاز کرد و بعد از انقلاب ضد سلطنتی در ارتباط با سازمان مجاهدین خلق قرار گرفت و از فعالترین اعضای انجمن جوانان بیدآباد بابل بود. دربهمن ماه 59 دستگیر شد و تا بهمن سال61 در زندان به سربرد. پس از آزادی اززندان دست به تشکیل یک هستهٌ مقاومت مسلحانه زد و به پشتیبانی از واحدهای مجاهدین مستقر در جنگل پرداخت. در سال62 باردیگر دستگیر و به 8سال زندان محکوم شد. محسن در شمار اعضای شورای تشکیلات مجاهدین در زندان بابل بود و مقاومت و پشتکار و خونگرمی او در میان هواداران و مردم بیدآباد و خانه‌پیش بابل معروف است. برای اعدام، او را از زندان بابل به ساری منتقل کردند.یکی از همرزمانش نوشته است:« به او خبر داده بودم که به زودی از زندان آزاد می‌شوم و می‌خواهم نزد بچه‌ها بروم. محسن در اولین فرصت طی نامه‌یی این شعر را به‌عنوان وصیتنامه‌اش برای من فرستاد و گفت که آن را به «مسعود» برسانم. از من خواسته بود که اگر روزی مسعود را دیدم از جانب او هم رویش را ببوسم. شعری که به عنوان وصیتنامه نوشته بود این بود: وصیتنامه
مرا بر دار کشید
مرا بسوزانید
اما من خیانت نخواهم کرد
هر چند زندگی زیباست
و هر لحظه حیات
با تپش تند خود
قلبم را به وجد می‌آورد
اما من به میهنم ایران خیانت نخواهم کرد
مرا به دار بکشید
مرا بسوزانید
در زیر تازیانه های خود
هیچ چیز از من باقی نگذارید.
امامن به خودم خیانت نخواهم کرد
من به هیچ کس خیانت نخواهم کرد.
من اکنون آفتاب را به چشم خود می بینم
پس مرا به دار کشید
مرا بسوزانید
و از من هیچ چیز باقی نگذارید!

در صورتیکه از#مجاهد شهید سید محسن واعظ زاده  عکسی  در اختیار دارید دریغ نکنید مانیازمند هستیم وبرای ثبت در سینه #تاریخ می خواهیم باشد که دینی کوچک را به این #قهرمانان ادا کنیم. ایمیل ارتباطی ما  : sohaila.derakhshan@gmail.com

با ما در كانال تلگرام #پيشتازان راه #آزادي همراه باشيد
Telegram.me/shahidanAzadi

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر