پيشتازان راه آزادي

۱۰ آذر ۱۳۹۳

احمد شوكتي نواده ميرزا كوچك خان جنگلي




«هرگاه محرومين و مردم تحت ستم را ميديدم، دلم به درد ميآمد و دلم ميخواست براي آنها هر كاري كه از دستم برآيد انجام دهم… براي من قهرماني در راه تحقق آرمانهاي خدايي و خلقي كمالي مطلوبتر بود و از اين رو راه مبارزه را برگزيدم و به اين خاطر علايق فردي و شخصي خويش را كنار گذاشتم.»
اين قسمتي از صحبتهاي شهيد احمد شوكتي است. او مجاهدي بود كه در امتداد راه نيايِ بزرگش، سردار جنگل، بهار جواني خود را وقف مبارزه در راه آرمان آزادي و نبرد با ديكتاتوري مذهبي خميني كرد و در اين مسير از جان و همة علايق و وابستگيهايش گذشت. احمد به ورزش ژيمناستيك و فوتبال علاقة زيادي داشت. يك روز گفت: « اگر در رشتة ژيمناستيك يا فوتبال ادامه ميدادم، بطور حتم در آينده ميتوانستم به جايي برسم و حتي مقام قهرماني هم بدست بياورم. ولي براي من قهرماني در راه تحقق آرمانهاي خدايي و خلقي كمالي مطلوبتر است و از اين رو راه مبارزه را برگزيدم و به اين خاطر علايق فردي و شخصي خودم را كنار گذاشتم.د:
https://www.youtube.com/watch?v=cYOyLXVs7T4&feature=youtu.be

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر