پيشتازان راه آزادي

۲۲ آبان ۱۳۹۳

مجاهد شهيد رمضانعلی علی نيا شلمانی

مجاهد شهيد رمضانعلی علی نيا شلمانی


محل تولد: لنگرود
تاريخ تولد: 1335
محل شهادت: کرمانشاه
زمان شهادت: 1367
شغل : کارمند آموزش و پرورش
سابقهٌ مبارزاتی:10سال
زندانی سياسی: 3سال

رمضانعلی علی نيا، در دوران انقلاب ضدسلطنتی با مجاهدين آشنا شد. از آن جا که کارمند آموزش و پرورش بود و طی سالهای 58 و 59 ارتباطات زيادی با روستاهای اطراف رودسر داشت، فعاليتش بيشتر در روستاهای آن منطقه متمرکز بود. سپس مسئول ارتباط با نيروهای هوادار در تعدادی از روستاهای رودسر شد. در 25خرداد60 دستگير شد و تا سال63 در اسارت دژخيمان به سر برد. در سال64 به کمک تعدادی از هواداران هستهٌ مقاومت تشکيل داد و به فعاليت خود ادامه داد. سرانجام برای پيوستن به صف رزمندگان مجاهد در خط مقدم نبرد، خود را به منطقه رساند. در رابطه با اين تصميم خود نوشت:
«… عزم جزم کردم که به ندای هل من ناصر رهبران عقيدتيم مسعود و مريم (لبيک گويم) و با نبرد مسلحانه، دژخيم خون آشام خمينی را نابود (سازم) و بساط جهل و گمراهيش را از بن برکنم. اين ايدئولوژی و رهبری را با تک تک سلولهای بدنم پذيرا شده ام…از سازمان مجاهدين خلق ايران تقاضا دارم جهت پيوستن به نيروهای ارتش آزاديبخش ملی مرا به نوار مرزی ايران و عراق که همانا خط مقدم جبهه می باشد اعزام کند تا بتوانم سلاح به دست گرفته و تا پای جان در اين مسير خود را فديهٌ رهايی و آزادی خلق و ميهن درزنجيرم نمايم. مگر نه اين است که به قول نهج البلاغه "حملوابصائرهم علی اسيافهم". باز هم تأکيد می کنم در کمال سلامت و تندرستی و با آگاهی تمام و با اختيار اين تصميم را گرفته ام و بر آن پای می فشارم».تقاضانامه ـ اول مرداد 65

مجاهد شهيد رمضانعلی علی نيا در عمليات فروغ جاويدان به عهدی که با خدا و خلق بسته بود وفا کرد و در يکی از نبردها، اوج قلهٌ زندگيش، شهادت، را فتح کرد.برادر کوچکترش مجاهد شهيد رضا علی نيز در جريان عمليات کبير فروغ جاويدان به شهادت رسيد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر